برای انتخاب کلیدenter انتخاب کنید یا برای لغو ESC فشار دهید.

طرز تهیه آب طالبی با مخلوط کن

درست کردن یه آب طالبی با بستنی یا آب طالبی ساده در فصل تابستان‌ کار سختی نیست اما یه نکته بازاری داره که باید اونو بدونید.

در این سری از مطالب آموزش نوشیدنی سایت گیلان فود رفتیم سروقت یه نوشیدنی خیلی آسون و محبوب اما به روش بازاری ، یعنی اون سبکی که توی کافه ها درست می‌کنند و قیمتش هم خیلی بالاست!!

این لینک هارو ببینید:

اگر میخواید یه آب طالبی خوشمزه و متفاوت شبیه بیرون داشته باشید کافیه که برای شروع در مخلوط کن به مقدار کافی طالبی پوست گیری شده بریزید.

آب طالبی

این نکته خیلی مهم: بعد داخلش حدوداً ۱۰ تا بیسکوئیت پتی‌بور وانیلی(یا هر چیزی مشابه همین) که از قبل چند دقیقه در شیر خوابیده و نرم شده بریزید.

بعد مقداری یخ هم بریزید تا بافتش برای فصل تابستون مناسب تر بشه.

در انتها هم بستنی وانیلی اضافه کنید و یکی دو قطره وانیل بریزید و شروع به میکس کنید.

آب طالبی

به مقداری که دوست دارید بافتش تغییر کنه و به خورد هم بره مخلوط کنید.

بعد داخل یه لیوان بلند و شیشه ای بریزید و گوشه هاش رو با طالبی های سه گوش از وسط قاچ خورده تزیین کنید. میتونید از آناناس هم برای زیباتر شدن این نوشیدنی کمک بگیرید.

فیلم آموزش آب طالبی کافه‌ای

خواص آب طالبی

قبل از اشاره به فواید علمی طالبی باید بدونیم که درست کردن این نوشیدنی ساده بهترین نماد برای روزهای بلند تابستان و حس و حال خوب و تازه این ایام هستش.

آب طالبی

خنکی این نوشیدنی دل مون رو جلا میده و روحیه بهتری بهمون میده تا بتونیم سختی های بزرگسالی رو در خودمون هضم کنیم.

اگر هم بچه دور و برتون هست که عاشق آب طالبی هستش و از بافت یکدست و مزه فوق العاده شیرینش لذت میبره. پس بهتره این نعمت خوشمزه الهی رو از خودمون دریغ نکنیم.

اما بزارید از فواید علمی‌ که از سایت معتبر HealthLine براتون ترجمه کردم بگم که ۱۷۷ گرم طالبی یا یک پیمانه ازین میوه شامل ۱۶گرم کربوهیدرات و ۱.۴ گرم فیبر و ۱گرم پروتئین و بدون چربی با ۶۴ کیلو کالری است

ویتامین های متنوعی از جمله B6 ، C ، K و برخی مواد معدنی و آنتی اکسیدانی قوی است.

به خوبی ثابت شده است که یک رژیم غذایی کم سدیم و دریافت کافی پتاسیم می تواند بر تنظیم فشار خون شما تأثیر مثبت بگذارد.

طرز تهیه شربت سکنجبین از کتاب رزا منتظمی

اب طالبی

از آنجایی که طالبی میوه ای کم سدیم و غنی از پتاسیم است، ممکن است به شما در حفظ سطح فشار خون سالم کمک کند البته اگر به دنبال افزایش مصرف پتاسیم خود هستید!

همچنین برخی تحقیقات نشان می دهد که خوردن میوه هایی مانند طالبی به طور منظم ممکن است سطح قند خون سالم را افزایش دهد.

یک مطالعه هفت ساله اخیر بر روی نیم میلیون نفر نشان داد کسانی که روزانه میوه تازه مصرف می‌کنند، در مقایسه با کسانی که به ندرت میوه می‌خورند، ۱۲درصد کمتر در معرض ابتلا به دیابت هستند.

درحال ارسال
امتیاز دهی کاربران
( رای)