برای انتخاب کلیدenter انتخاب کنید یا برای لغو ESC فشار دهید.

برای لاغری شام چی بخوریم؟ + ۱۲ غذای رژیمی برای شام

غذای رژیمی برای شام چی درست کنم یا طرز تهیه غذای رژیمی ساده و فوری برای شام جزو سوالات همیشگی کسایی هست که میخوان زود وزن کم کنند. همراه ما باشید

سوال متداول افرادی که رژیم غذایی رو در کنار انجام ورزش های مستمر رعایت میکنند اینه که شب ها گرسنمون میشه و چی بخوریم بهتره؟

بعلت کاهش دریافت مواد غذایی تا زمانی که بدن به اون میزان کالری دریافتی عادت کنه در رژیم اصولی کمی احساس گرسنگی طبیعیه اما متاسفانه برخی افراد از زمان شروع، رژیم سخت و با کالری پایین یکباره میگیرن که غیر اصولی هست و احساس گرسنگی بیشتری میکنند که نتیجه خوبی بهمراه نداشته و به طور موقتی وزن کم میکنند.

ببینید: رژیم جنرال موتورز یا Gm چیست؟

قابل توجه اونایی که همیشه دنبال یه چیزی میگردن بخورن تا لاغر بشن:

شوخی بود ، بریم باهم لیست خوراکی های مخصوص رژیم گرفتن رو ببینیم؛

مرغ سوخاری رژیمی

  • سینه مرغ ۱۵۰ گرم
  • سیب زمینی آبپز ۷۰ گرم
  • پودر کورن فلکس سوخاری ۱۰ گرم
  • سفید تخم مرغ خام یک عدد
  • پودر سیر، نمک، فلفل به مقدار دلخواه
  • روغن زیتون یا روغن کنجد ۱۰ گرم

ابتدا سینه مرغ با بیفکوب کوبیدم بعد به پودر سیر و فلفل سیا و نمک آغشته کردم ۵ دقیقه گذاشتم به خوردش بره بعد از ۵ دقیقه اول به سفیده تخم مرغ آغشته کردم بعد پودر کورن فلکس سوخاری پاشیدم روش

حدود ۳۰ دقیقه گذاشتم مواد به خورد مرغ بره بعد تابه رژیمی داغ کردم روغن زیتون ریختم سینه مرغ و سیب زمینی آبپز شده رو داخل روغن زیتون تفت دادم خیلی خوشمزه شده بود پیشنهاد میکنم درست کنید کنارشم سالاد شیرازی درست کردم😋 میزان کالری ۴۰۰ تا 🤗

ماهی قزل آلا رژیمی

دوتکه ماهی قزل الای بدون تیغ رو با نمک وفلفل سیاه و کمی اب نارنج و پودر سیر و پیاز مزه دارکردم.

سپس تابه رو خوب گذاشتم داغ بشه ماهی هارو توی تابه بدون روغن گذاشتم وقتی که یه طرفش خوب کبابی شد.

برگردوندم وپیازای حلقه شده و گوجه روی توی تابه قرار دادم نمک و فلفل زدم و گذاشتم خوب سرخ بشن بدون یک قطره روغن کاملا رژیمی و خوشمزه.

بروکلی رو دو دیقه بخار پز کردم نمک زدم و با یخ اب کشیدم تا سبز و تازه بمونن اونارم توی همون تابه تفت دادم و روشونو سس بالزامیک زدم تا ترش مزه و خوشمزه بشن.

بهمین راحتی ، برای دور چین ام کاهوپیچ و گردو وتوت فرنگی و سرکه بالزامیک و کمی اب پرتقال خیلی ترکیب جالب و خوشمزه ای شده بود.

شمام درست کنید و لذتشو ببرید.

آش عدس

مواد لازم: برای ۲نفر

  • عدس ۲ پیمانه
  • پیاز ۱ عدد متوسط
  • سیب زمینی ۱ عدد متوسط
  • چوب دارچین دوتکه
  • آبلیمو کمی برای بعد از پخت و موقع سِرو
  • نمک،فلفل،زردچوبه،پودر دارچین
  • سیر یا‌پودر سیر دلخواه
  • روغن کمی برای سرخ کردن پیاز

عدس رو از شب قبل خیس کنید و تا فرداش چندبار آبش رو تعویض کنید

(خوبه برای همه حبوبات این کار رو انجام بدید)

بعد بزارید جدا با آب بپزه و توش چوب دارچین بندازید.

در قابلمه ای دیگه پیاز رو تفت بدید نمک و فلفل و زردچوبه و دارچین رو اضافه کنید،بعد از دو الی ۳ دقیقه سیب زمینی هارو بهش اضافه کنید تا کمی تفت بخوره.

بعد عدس های پخته شده رو که اب کشی کردید،داخل قابلمه بریزید و روش آب جوش بریزید تا ادامه پخت کامل بشه.

ده دقیقه قبل از سِرو مقداری از عدسی پخته شده بردارید و جدا در داخل میکسر له کنید،یا با گوشتکوب این کارو انجام بدید.

لیست غذا برای شام [غذاهای برنجی و نونی و ساده]

بعد مواد له شده رو به قابلمه برگردونید،این کار باعث میشه عدسی شما لعاب دار بشه و دیگه نیازی نیست برای غلیظ شدنش از ارد گندم استفاده کنید.

بعد از ده دقیقه گاز رو خاموش کنید و غذاتون رو سرو کنید با ابلیمو🍋

طعم و عطرش اینطوری فوق العاده میشه

حتما امتحانش کنید

خوراک مرغ و سبزیجات

مواد لازم برای مزه دار کردن مرغ؛

  • سینه مرغ مکعبی خرد شده
  • پیاز
  • فلفل دلمه ای
  • ادویه هاى مرغ(نمک_فلفل سیاه_فلفل قرمز_پودرسیر)

این مواد با مرغ مخلوط کنید و ٢ ساعت بزارید بمونه تا مزه دار بشه.بعد در تابه بدون روغن هر دو طرف مرغ گریل کنید.

مواد لازم برای سبزیجات:

  • هویج
  • فلفل دلمه
  • پیاز
  • کدوخورشتی
  • کلم بروکلی

همه سبزیجات و خلالی یا نواری برش بدید و با کمى روغن زیتون تفت بدید،در آخر مرغ به سبزیجات اضاف کنید و یدونه آب لیموی تازه رو به همه ی مواد اضافه میکنیم.

خوراک مرغ ما اماده هست به همین راحتی و خوشمزگی

سالاد اسفناج با رب انار

بیبی اسفناج رو با پنیر فتا و میوه دلخواه( من شلیل ریختم اما با پرتقال ، انار و گردو هم خوب می شه) توی ظرف می چینید. بعد هم رب انار رو روش مثل سس اضافه می کنید.

سالاد ساده، رژیمی و خوش طعم که باید امتحان کنید.

استریپس رژیمی

سینه ی مرغ رو اول به صورت نواری و بعد مکعبی برش بدین

۴ قاشق ماست بهشون اضافه کنید و بعد ادویه ها شامل:نمک،زردچوبه، فلفل قرمز،پودر سیر و پودر انبه رو به همراه یکم روغن زیتون بهش اضافه کنید،ترکیب کنید و نیم ساعت بزارید یخچال تا مزه دار بشن

بعد بزنیدشون تو پودر سوخاری (من از پودر سوخاری پرک استفاده میکنم) و کف سینی فر که کاغذ روغنی انداختین بچینید و برای نیم ساعت با دمای ۱۸۰ درجه بره تو فر😍

برای سیب زمینی تنوری:

اول سیب زمینی ها رو تا ۸۰درصد بزارید آبپز بشن بعد خورد کنید و بهشون ۴قاشق جعفری ساطوری شده،نمک،فلفل سیاه،آویشن،پودر سیر،پاپریکا و روغن زیتون اضافه و ترکیب کنید و بچینید تو سینی فر به همراه استریپس ها،تنوری بشن😋

برای سس:

  • ۴قاشق ماست
  • شوید ساطوری شده
  • نمک
  • فلفل سیاه
  • پودر پیاز

همه رو مخلوط کنید و به همراه استریپس ها نوش جان کنید.

اگه پیازچه داشتین هم میتونید یکم بهش اضافه کنید فوق العاده میشه.

به جای فر میتونید تو تابه هم درست کنید. اگه رژیم نیستین میتونید سرخشون هم بکنید

اونایی که رژیم هستین میتونید سیب زمینی رو کلا حذف کنید.

نودل سبزیجات

  • نودل ۳ بسته
  • بادمجان کوچک ۲ عدد
  • کدوسبز ۱ عدد
  • قارچ ۳۰۰ گرم
  • فلفل دلمه‌ای یک برش
  • هویج ۱ عدد
  • نخود سبز پخته نصف پیمانه
  • گشنیز ۲/۳ پیمانه
  • کنجد دوقاشق غذاخوری
  • تخم گشنیز، نمک و فلفل و آویشن

نودل ابکش میکنیم و کنار میزاریم.

بادمجان ها تکه تکه میکنیم و با ته استکان اب و یکم روغن به همراه کدو و هویج و قارچ خورد شده سرخ میکنیم بعد گشنیز و ادویه ها اضافه میکنیم وقتی باهم تفت خوردن نودل و نخود سبز اضافه میکنیم.

این مدل نودل با نیمرو هم خوشمزه میشه.

خوراک گوشت و قارچ

پیاز و قارچ و بعد سیر و جعفری و نمک و فلفل با کمی روغن زیتون سرخ می‌کنیم.

پیاز و گوشت چرخ کرده با رب و نمک و فلفل پاپریکا و کاری با هم تفت میدیم.

فلفل دلمه هم یه کوچولو تف میدیم‌‌.

نوش جان

پیتزا سبزیجات رژیمی

خمیر پیتزا رو تو ظرف مورد باز میکنیم ، میتونید خمیر آماده تهیه کنید.

بعد از باز کردن خمیر سس گوجه و پودر سیر و فلفل و آویشن به سطح خمیر میمالیم.

بعد به ترتیب قارچ و گوجه فرنگی و فلفل دلمه و زیتون میریزیم دست کمی فشار میدهیم.

به مدت ۱۵ دقیقه در فر با دمای ۲۰۰ درجه سانتی گراد قرار میدیم بعد از ۱۵ دقیقه پیتزارو قارچ میکنیم و پنیر پارمسان اضافه چند قطره آب اسپره کنید تا پیتزا کشدار بشه.

لیست غذا برای شام [غذاهای برنجی و نونی و ساده]

میتونید از پنیر پیتزاهم استفاده کنید.

بعد سبزیجات مورد نظر رو بچینید و در فر قرار بدهید و بعد از ۱۵ دقیقه مجدد پنیر اضافه کنید و ده دقیقه دیگر درون فر قرار دهید

نکات:
۱ – پنیر پارمسان رژیمیست و همان طعم پیتزا رو میده

۲ – چون سبزیجات آب میندازه تو دو مرحله داخل فر قرار میدهیم

۳ – بجای سس گوجه میتوانید گوجه فرنگی رو پوره کنید و رو حرارت بذارید تا آبش کشیده شه بعد به اون پودر سیر و آویشن وفلفل اضافه کنید.

۴-با چنگال روی خمیر چند تا حفره های ریز وارد کنید تا خمیر خوب بپزه.

خوراک مخصوص بروکلی و قارچ

  • سینه مرغ: ۲ عدد
  • کلم بروکلی: یک عدد بزرگ
  • پودر سیر: ۲ ق چ
  • پودر پیاز: ۲ ق چ
  • تخم مرغ بزرگ: ۲ عدد
  • گل کلم پودر شده: ۲ پیمانه
  • نمک: ۲ ق چ
  • روغن زیتون: ۱ ق غ
  • کره:۱ ق غ
  • پنیر صبحانه کم چرب: ۱ پیمانه
  • پنیر پارمسان: به میزان لازم

اگه کسی رژیمی نخواست میتونه جای پنیر کم چرب صبحانه از پنیر موزارلا استفاده کنه و‌مقدار کره و پنیر پارمسان رو بیشتر کنه.

اول تو یه کاسه بزرگ و مناسب تمام مواد رو ریخته و با هم مخلوط میکنیم بعد داخل یه طرف گود دیگه میریزیم و به مدت ۵۰ دقیقه با ۱۸۰ درجه سانتیگردا با حرارت پایین فر میپزه و ۵ دقیقه آخر با روشن کردن گریل بالا روی غذا رو برشته کنید.

سالاد تبوله لبنانی

آموزش یک شام کاملاً سبک یا میان وعده، با مزه ای فوق العاده برای آنان که در رژیم هستند. این پیش غذا در عین حال می تواند به عنوان سالاد در کنار انواع غذا ها استفاده شده و سفره شما را کاملاً رنگین می نماید.

خیار ۱ عدد
بلغور ۱/۲لیوان
پیاز ۱/۲لیوان
جعفری ۱/۵ لیوان
آب جوش ۳/۴ لیوان
گوجه فرنگی ۲ عدد
آبلیمو ۳ قاشق غذاخوری
روغن زیتون ۳ قاشق غذاخوری
نمک و فلفل سیاه به اندازه کافی

ابتدا بلغور را داخل یک کاسه می ریزیم و روی آن آب جوش می ریزیم و درب کاسه رامیذاریم تا به مدت ۱۵ دقیقه همین طور بماند.

سپس پیاز و جعفری را می شوییم و روی تخته ساطوری می کنیم و خیار را می شوییم و به صورت عمودی و افقی روی آن برش می زنیم تا خیار به صورت مربع های کوچکی شوند(مانند مدل سالاد شیرازی برش می دهیم.

گوجه فرنگی ها را نیز می شوییم و ریز خرد می کنیم. پس از گذشت ۱۵ دقیقه در ظرف را بر می داریم و آب اضافه آن را بیرون می ریزیم و آبکش می کنیم و در ظرف سالاد خوری می ریزیم و مواد خرد شده را به آن اضافه می کنیم، و مخلوط می کنیم و روغن زیتون را روی مواد می ریزیم و نمک،فلفل سیاه،آبلیمو روی مواد می ریزیم و مخلوط می کنیم تا یکدست و طعم دار شوند.

تاکوی مرغ رژیمی

  • فیله مرغ ۴۰۰ گرم
  • پیاز خرد شده یک عدد متوسط
  • فلفل دلمه ای خلالی یک عدد
  • سس کچاپ رژیمی
  • سیر یک حبه
  • پودر فلفل قرمز
  • زیره
  • فلفل سیاه
  • پودر تخم گشنیز
  • نمک
  • پودر گوجه فرنگی
  • نان تاکو
  • پنیر پارمسان
  • کاهو خرد شده

دریافت ویدئو

نون مخصوص تاکو اگر در دسترستون نبود میتونید از نان لواش شرکتی استفاده کنید و با کاتر گرد کاتر بزنید.

میتونید به جای پود گوجه فرنگی از پوره و یا رب گوجه فرنگی استفاده کنید.

میتونید مواد داخل تاکو رو به دلخواه تغییر بدید و از گوشت یا میگو و یا سبزیجاتی مثل کدو و بادمجان و قارچ استفاده کنید.

تاکو در حدی که پنیرش آب بشه داخل فر باشه کافیه حدودا ۱۰ دقیقه منبع